Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2009-03-10 09:08:45

Som alla nog vet jobbar jag med hundfoder och alla har med sig sina hundar till jobbet (riktiga alltså).
Men vi har fått en liten "grej" på jobbet, vi har alla en varsin maskotvovve som sakta börjar bli en kennel.

Jag börjar presentera den nyaste i familjen:

Det här är Maxi, han är min egna och jättefin! Hittar inte på några dumheter (än) och tycker om att tvätta andra. Räddades för några veckor sedan från Mc Donalds!


Stackars Barbro tillhör Jonathan och är den hund som vi alla funderar på att antingen rädda eller anmäla för djurplågeri. Jonathan är kanske inte världens bästa hundmänniska? Vi hittade Barbro hängandes i en lampa en dag.


Det här är Åke, han är Barbros motsats, otroligt väl omhändertagen och alltid med det senaste halsbandet, just nu är det rosa. Han är allergivänlig och passar Charlotte utmärkt eftersom hon är allergisk.


Åkes fina halsband.


Det här är Sandras pudel som jag tyvärr inte vet vad den heter, Sandra är i alperna så jag kan inte fråga heller. Den skall i alla fall hållas som utställningshund men vart den kommer ifrån berättar jag gärna men håll det hemligt för att inte förstöra framgångarna (räddades från Mc Donalds!!!! Bara någon vecka innan Maxi.)


Det här är Sandras vardagshund Laban, jag visste knappt att hon hade honom, för han är så tyst där i sin lampa. Det är han som vaktar Sandras skrivbord.


Det här är vår äldsta maskot som heter Naski & Nuski, den är ifrån Hollands kontor där den faktiskt representerar deras "Severa". Har en superkraft - nämligen magnet i trynet!


Ibland måste vi leka lite på jobbet, det resulterade i att Naski & Nuski fick ont i trynet.


Bevis för Jonathans djurplågeri. Tyvärr fick vi nedslag på anmälningen eftersom det inte syns på bilden att Jonathan faktiskt damsuger upp henne.


Vi räddade stackars Barbro från min sopkorg sedan.


Vår konstigaste maskot heter Staaf och jag låter bilden tala för sig själv.


Maxi pussar på Åke. Maxi ser faktiskt helt jävla galen ut.


Bonusbild på världens sötaste Mini!

Nu ska jag sluta larva mig - jag lovar!

Skrivet av 2009-03-10, 09:08:45 i



Kommentarer
Postat av: Carl

Haha, fan va roligt ni verkar ha på jobbet. Söt bild på Mini(som vanligt alltså).

2009-03-10 @ 15:07:14
Postat av: Ammi

haha fan vad skoj =)

2009-03-10 @ 16:16:07
Postat av: Ammi

haha fan vad skoj =)

2009-03-10 @ 16:16:29
URL: http://smakakan.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt normalt... (Ja, jag är avundsjuk för att jag inte har ett roligt jobb (eller ett jobb alls)).

2009-03-10 @ 16:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no