Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2012-05-31 12:01:35

I tisdags sprang jag vårruset med ett gäng härliga tjejer (mest släkt till min brors fästmö) samt min mamma!
Vi hade supertur med vädret under själva joggingturen, solen lyste men det var inte supervarmt.

Allt gick bra, det enda tråkiga var väl att jag fick superont i vristerna redan efter första kilometern och att mina fötter helt tappade känsel de två sista kilometrarna. Jag kom in på 36 minuter, rätt mycket sämre än förra årets 29 minuter. Däremot så hamnade jag jättelångt fram förra året vilket jag inte gjorde detta, vi hamnade sist i fållan.

Värst av allt med vårruset är ju att folk som INTE är kapabla att springa i "jogga fort" ändå väljer att springa där. Det handlar om folk som alltså går i princip hela loppet. Inte okej någonstans. Jag såg tom en tant med en påse i handen traskandes. Rätt frustrerande när man själv redan har problem att jogga i den takt man vill.
Eller varför inte rullstolen som startade i "tävla", alltså 20 min innan mig som jag sprang om runt 4 km skylten. Inte okej.

Annars var allt toppen - alla borde prova att springa vårruset någon gång, för det är sjukt kul! Man är så glad efteråt. Detta var 3:e året för mig :)




Skrivet av 2012-05-31, 12:01:35 i Träning/Viktnedgång



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no