Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2008-10-11 15:45:23

Idag kl 09.00 har jag och Mini provat något helt nytt, nämligen rallylydnad!
Både jag och Mini var väldigt fokuserade och intresserade och det var verkligen jättespännande!
Rallylydnad skall tydligen vara något mellanting av allmänlydnad och tävlingslydnad. I nybörjarklassen skall hunden vara kopplad men kopplet skall ej användas, man får avdrag om man använder det, det skall endast hänga löst. I nybörjarklassen ingår 31 'skyltar', det är platser där man utför olika moment.

Jag blir förvånad varenda gång på hur himlans duktig Mini är, hur bra hon uppför sig, hur lugn hon är och så lätt att ha att göra med. Det svåraste var att sitta ned, och sedan gå runt henne utan att hon rör på sig, och samma moment fast hon skall ligga ned. Jag är verkligen så glad varenda dag för Mini, hon betyder allt för mig.






















Skrivet av 2008-10-11, 15:45:23 i



Kommentarer
Postat av: Anna

Det verkar kul ju! Smal du ser ut på bilderna förresten. :)

2008-10-12 @ 19:57:44
Postat av: Sandra på jobbet

Kolla vilket snyggt ekipage! Mini var såklart bäst av alla. Hon är ju så lydig och duktig. Har du fått blodad tand nu? Då kan du få lära mig och slyngelvalpen sen... KRAAAM

2008-10-14 @ 11:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no