Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2011-05-08 12:09:41

Jag har fått frågan om jag kan berätta lite mer om mina djur! Självklart kan jag göra det :) Jag tänkte börja med Mini, min andra hälft!

Mini heter egentligen Balder-Balder Gunhild Godmode och är född den 21 mars 2007 på vårdagjämningen!
Hon föddes klockan 15:41 som fjärde valp i kullen på fem och vägde då 450 gram.


Hon är född i Tyresö hos Anna-Karin Lundberg som har kenneln Balder-Balder. Hennes mamma heter Balder-Balder Birka Breidablick. Birka dog tyvärr år 2010 :(


Hennes pappa heter SUCH Sund Stamm's Chico Costello men kallas för Douglas.


Såhär såg Mini ut som nyfödd:


Det här är Mini när hon var 3 veckor gammal:

Här har hon precis fått ett färghalsband och hon fick ett rött och kallades alltså röd valp!

Här är Mini när hon var 5 veckor:


Här är Mini 8 veckor och redo att hämtas:


Här är när jag och min dåvarande pojkvän Carl hämtar hem Mini:

Vilket givetvis var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Mini kostade 12.000:- att köpa och jag sparade allt jag kunde för att få köpa henne. Som tur var tog jag studenten några dagar innan och hade givetvis önskat mig pengar i present. Jag hade även fått ett stipendium på 2.000:- från min gymnasiumskola som jag la direkt på hundköpet!

Den första dagen som Mini var hos oss hemma där jag bodde då, hos mina föräldrar, så var hon sååå rädd för oss. Hon skrek allt hon kunde och kraffsade på dörren och jag tänkte direkt att "shit, det här kommer jag aldrig klara av". Men bara några timmar senare så lugnade hon sig och sedan dess har hon genom allt varit min stora kärlek. När Mini var liten så hade vi egentligen bara ett problem och det var att hon brukade kissa på sig närhon blev glad. Det är ett vanligt problem hos valpar och gick över när hon blev äldre.

Skrivet av 2011-05-08, 12:09:41 i Mini/Kennel Godmode



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no