Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2012-02-02 21:06:45

Började dagen med en långpromenad med Mini, kallt som fan men uppfriskande och skönt. Känns alltid bra efteråt även om det i slutet är jädrigt svettigt tyvärr. Sedan begav jag mig till skolan och hade ett rätt värdelöst seminarium. När klockan slog tolv så var jag görolös i 4 timmar, skulle jobba kl 16 så det var bara att försöka slå ihjäl tiden på något sätt så jag drog till Friskis och Svettis på Sveaplan :)

Ställde mig på crossfiten och hade ben av bly. Efter 5 minuter så var lusten vara totalt bortblåst. Så jag sket faktiskt i att stå kvar. Jag gick över till benpressen och gjorde värsta awesomepasset där istället. Första siffran står för set, andra siffran för vikten och sista för antalet repetitioner: 1x40kgx10, 1x50kgx10, 1x60kgx10 och 2x70kgx10. Sedan gick jag över till att göra hantelrodd: 3x11.1kgx8 på vardera arm, Utfall 3 kgs hantlar i varderahand och sedan 2x20 st, stående militärpress (man pressar en stång upp i luften så man tränar axlarna) 4x12.5kgx10. Sedan var jag sugen på att träna lite i deras spingbacke. De har som en ramp som är målad som en 100 metersbana och sen rusade jag allt vad jag kunde uppför och joggade nerför 6 gånger. Sedan vilade jag och gjorde samma igen. Brände rätt bra i bröstet kan jag lova! Gick sedan och gjorde 3x55 situps! Nu börjar de bli en hel del man klarar av. Jag lägger aldrig ryggen i golvet (blir lättare så) utan ser till att jag spänner magen hela tiden och så har jag händerna frammåt i luften för att göra det extra jobbigt. Ett bra pass blev det trots allt! Jag gick upp i vikt på alla moment och maxade dem! :D

Sedan blev det en lång dusch och vidare till Jensens Böfhus. Där åt jag en helt okej nachotallrik med guacamole och salsa. Till efterätt blev det ändå deras "ta så mycket du vill ha mjukglass". Har ni inte varit och prova den så GÖR det!! 54:- kostar det och det finns massor av tillbehör! Jag gjorde mina (åt två halvfulla skålar) med chokladsås, chokladsmörcola, mini marshmallows, krossad choklad, hasselnötter, mini smarties och krossad oreos <3 Jag dog lite och ja, jag hade 1,5 timmar att slå ihjäl och jag tyckte jag förtjänade glass! Blev inget till middag i alla fall så kalorimässigt blev det nog inte så jädrans farligt idag ändå :) Sen drog jag till jobbet! :D


Står 49:- på bilden men kostar 54:-, bra pris ändå!


Skrivet av 2012-02-02, 21:06:45 i Träning/Viktnedgång



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no