Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2012-03-22 16:20:02

Fick en kommentar igår på "mitt mål", där personen (som valde att vara anonym) undrar:
Varför kan du inte vara nöjd med dig själv som du är idag? Det är väl inget fel på dig??

Nja, alla har vi väl våra fel? Rent kroppsligt ser jag bra ut, och jag mår bra i min kropp.
Som jag tidigare skrev så är jag inte onöjd med min vikt, inte alls (förutom när jag vägde 65 kg, men det säger sig själv). Däremot är jag rätt onöjd med all överflödig hud jag har, och värst av allt är jag onöjd med mitt beteende kring mat. Det är där "det är fel på mig".

Jag skulle behöva gå ner några kilon till för att vara sådär riktigt supernöjd med mig själv - det är ett mål, men ett mål som gärna får ta den tid den vill ta. Det viktigaste för mig är att jag får ordning på min hetsätning. Hetsätningen är hemsk och nått jag vet att fler "lider" av. Känslan av att aldrig vara nöjd/mätt. Den är hemsk.

Jag tycker om att folk bryr sig! Speciellt på det här sättet. Men man ska vara nöjd med sig själv, enligt mig ska man ändå alltid ha ett mål, nått att jobba emot. Att du inte tycker att det är något fel på mig utelämnar inte de fel jag själv ser. Men tack, det är alltid bra att få se sakern ur andras ögon!


Skrivet av 2012-03-22, 16:20:02 i Träning/Viktnedgång



Kommentarer
Postat av: Amanda

Varför säger det sig själv att man är missnöjd med sin kropp närman väger 65 kg?

2012-03-22 @ 17:14:01
URL: http://mandylii.wordpress.com
Postat av: Gabbi

Tycker det är skitbra att du tar tag i hetsätningen! Jag tror det är där problemet ligger, inte i din vikt. Vikten är ju som du säger helt ointressant egentligen bara man mår bra och är nöjd med hur man ser ut. Muskler väger ju också så är man vältränad kanske man aldrig blir nöjd med vikten :)

Kämpa på Helen <3

2012-03-22 @ 17:17:36
Postat av: Helen

Amanda: För att 65 kg ären rätt hög vikt för mig, 74 kg vägde jag när jag vagde som mest, när jag nu vägde 65 kg hade jag alltså gått upp 11 kg sedan i höstas, det är rätt mycket. För mig är 65 kg nått jag är missnöjd med, men 65 kg för någon annan kan vara jättebra. När jag vägde 65 kg kom jag inte i några av mina kläder alls, jag ville bara ha mjukisar och jag mådde inte bra alls. Några kg ner och jag kan ha mina kläder igen, känns bättre.



Gabbi: Äh, som sagt vikten är skitsamma när jag ligger där jag är nu. Härmår jag bra oavsett. Men som du vet (och sett) är jag ju hetsätarens mästare och ja - där ligger mitt missnöje. Tack vännen <3

2012-03-22 @ 17:35:27
URL: http://lifeofmini.blogg.se/
Postat av: Amanda

Då förstår jag bättre. Innan graviditeten var jag missnöjd så fort vågen närmade sig 55 eller dessutom steg över! Men det var mitt mål. I inlägget lät det mer som att vem som helst borde fatta att 65 var dåligt. Vilket det inte är för alla

2012-03-22 @ 19:12:10
URL: http://mandylii.wordpress.com
Postat av: Helen

Amanda: Ja, det har du rätt i ^^ Sorry :)

Men tappar bort sig ibland när man antar att folk förstår, men inte fasiken borde dem göra det ^^ Åh, gravidmage <3 då är det okej att väga mer, haha :D

2012-03-22 @ 21:22:31
URL: http://lifeofmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no