Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2009-02-16 16:44:41

Mitt jobb verkar gilla att skämta med mig, de är inte alltid så snälla men det är fruktansvärt kul och de är duktiga på det!

Jag blev nyss lurad av Marvin, så jävla lurad!
Han ringde till jobbet och fick tag på Sandra, frågade efter mig. Sandra kopplade samtalet till mig och sa "det är någon med jätteläskig röst som söker dig". Jag kollade på nummret länge, visste inte vem det var och svarade artigt "välkommen till Severa, det är Helen".
Marvin:
Hej, jag heter .... och tänkte fråga om ert foder puppy start.
Jag:
Absolut, vad är det du undrar?
Marvin:
Jo, jag tänkte vad används det till.
Jag:
Det är ett övergångsfoder mellan digivning och fodervänjning för valpar. Man ger det till dem för att de inte skall bli några komplikationer vid foderövergång samt att de ska börja äta ett foder med samma protein- och fetthalt som modersmjölken.
Marvin:
Jaha, Royal Canin har också ett sådant foder, vad är skillnaden?
Jag:
Tyvärr vet jag inte det, jag skulle gärna vilja hålla reda på alla andras foder.
Du kan jättegärna ringa vår foderansvarig William Bredal för att få svar på skillnaden.
Marvin:
Tack, det ska jag.
Sen tänkte jag fråga om ett annat foder, Working & Endurance.
Min veterinär sa att jag ska ge det till min chihuahua.
Jag:
Okej, vad ger du nu för något.
Marvin:
Jag ger henne pedigree.
Jag:
Okeeej. Hur är din hund i hull och så? Är hon väldigt mager?
Marvin:
Hon är ganska fet, riktigt stor faktiskt.
Jag:
Hm, okej. Jo det är ju så att Working & Endurance är det fetaste foder vi har.
Marvin:
Förlåt men jag kan inte hålla mig men DET ÄR MARVIN!

Sen lägger han på. Hela jävla kontoret står här inne och flabbar, såg dem inte bakom min rygg. Jag fick verkligen hålla mig att vara trevlig och inte börja skratta för han lät verkligen som världens kåtbock i rösten. Sen kommer Mats som toppen över i:et "Helen, varför är du så jävla röd i ansiktet?"

Jag är luuurad, samtalet tog ett tag också för han pratade så jävla långsamt.

Skrivet av 2009-02-16, 16:44:41 i



Kommentarer
Postat av: Tove

hahaha, ni verkar ju ha kul iaf! =D

2009-02-16 @ 17:07:23
URL: http://theedge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no