Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2009-05-21 22:49:13

Vi börjar med att prata om världens godast mat - den grillade! Är ju helt galet underbart!
Idag grillade jag hamburgare (blandade köttfärs, vitlökspeppar, lite salt och vatten) till middag. Tycker det är mycket godare med hemmagjorda hamburgare. Vattnet har jag i för att jag fryser burgarna innan jag lagar dem, då faller de inte sönder lika lätt. Man kan blanda med ägg osv, men jag ville hålla ner kalorierna lite!

Till det bjöds det sallad, grillad majs, vitlöksås (gjord på lätt cream fraice, vitlök och svartpeppar) och potatisklyftor (gjorde på bakplåtspapper, då slipper man att ha på olja!).

Blev faktiskt skitgott!

Bevis:


Efter det kollade jag på det mycket passande och peppande programmet Fetman tog hennes liv.
Är helt sjukt hur en människa kan bli så jäkla fet! Man blir mörkrädd...
Dock är det bra att program som denna finns, för tydligen hade folk som var nära hennes extremt dödliga vikt tagit tag i sina liv och sökt hjälp. Skönt.


Spännande!


Bara lite förord, bilder på massa feta människor.


Kvinnan det handlade om.

I pausen passade jag på att fota mina naglar. Vad tycks?




Det var den enda färgen, den som jag gillade mest. Tycker själv den är sååå jag!

Sedan blev jag så jävla pepp på att gå ut och springa, speciellt efter programmet. Jag vägrar nu att "acceptera" hur jag ser ut, det GÅR faktiskt att ändra på det, och jag ska göra det! Däremot var det liiite tätt inpå middagen, den ville både komma upp och gav mig håll, men då stannade jag och gick en bra bit tills det släppte så att jag kunde springa resten. Skönt för både mig och Mini! Nu ska jag duscha och sova, vissa av oss måste ju jobba imorgon!


Skrivet av 2009-05-21, 22:49:13 i



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no