Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2009-05-26 10:03:25

Tänkte ge er lite motivationstips som jag hittar hos mig själv, självklart funka inte detta för alla men något kanske funkar för dig!

*Jag vet att om jag bara gör det, så går det lättare och lättare för varje gång, jag går aldrig ut för hårt och pressar mig bara när jag verkligen känner att det är ett pass som jag klarar det både psykiskt och fysiskt.

*Jag gör det direkt efter jobbet. Åker man hem finns det oftast massa ursäkter, soffan är otroligt bekväm!

*Jag tar på mig något snyggt, jag har en joggingjacka som får mig att se lite sportigare och lite slankare ut. Det gör det lite mer okej att springa helt död förbi de snygga killarna i spåret.

*Istället för att tänka "fan, alla kollar på mig och undrar vad en sån tjockis gör i spåret som inte ens orkar springa" så bestämmer jag mig att de tänker "fan, hon kan nog bli riktigt snygg till sommaren, så som hon kämpar".

*Varje gång det blir jobbigt har jag hittat något som gör att mina ben fortsätter röra på sig, det är helt sjukt egentligen men jag tänker faktiskt "trummpinne, trummpinne, trummpinne" Känslan ska alltså vara att mina ben är trummpinnar. Detta är helt sant och funkar skitbra!

*Varje gång jag gör något bra, eller klarar något som jag pressat mig till så berömer jag mig. Är jag ensam i spåret så gör jag det högt, jag säger alltså "fy fan Helen, det här gjorde du riktigt bra" annars tänker jag det bara.

*Jag har med mig hunden, hon tycker att det är kul och då motiverar hon mig att fortsätta!

*För två år sedan så sprang jag 5 km utan att stanna, det är nästan motivation nog.

*Folk kommer att berömma dig när du berättar att du tränat, folk är duktiga på det och jag försöker själv berömma folk som tränar!


Skrivet av 2009-05-26, 10:03:25 i



Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som om du är på rätt väg! :)

2009-05-26 @ 10:41:41
Postat av: Anonym

Dina tips är verkligen jätte bra, jag har svårt att hålla motivationen uppe för att springa,den sinar ganska snabbt.. Så tack så hemskt mycker för dina råd, hädanefter ska jag tänka trumpinne trumpinne när jag är i löpar spåret!:)

2009-05-27 @ 18:07:35
URL: http://verronicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no