Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2010-04-01 10:01:00

Jag har bestämt mig för vad jag ska bli, jag ska bli hovslagare! Imorgon ska jag skicka in blanketten för en lärlingsplats och hoppas på det bästa. Vi får väl se hur det går på den biten :) Man går med en utbildad hovslagare i 2 år och sedan skriver man ett prov för att bli godkänd. Blir ju nästan lite nervig. Undrar om det går att kolla vilket behov de har av lärlingar till hovslagare?!

Plus och minuslista:
+ Bra med cash, eller tom. jävligt bra med cash.
+ Arbeta med hästar.
+ Mini kan följa med.
+ Bra arbetstider.
+ Egen firma med sig själv som egen chef.
- Slitigt på kroppen.
- Stora risker för yrkesskador.
- Sveriges väder är inte direkt awesome att jobba i, hösten och vintern är både kall, blaskig, lerig och äcklig.



Idag ska jag städa hela lägenheten, det ser förjävligt ut här hemma. Sedan ska jag och Tim till Arlanda och köpa fäljar till hans bil.


Skrivet av 2010-04-01, 10:01:00 i



Kommentarer
Postat av: simone

kul att du hittat rätt :D

2010-04-05 @ 12:34:09
URL: http://fattybom.sef
Postat av: Niclas

Det skulle säkert vara super roligt! men slitigt för kroppen.. Men det ingår väl i utbildningen att hitta rätt balans? så riskerna blir mindre.. :D KRAM

2010-04-05 @ 12:40:49
Postat av: ida

hej söta helen snälla kan du skriva ett till inlägg för de skulle va så roligt att läsa! P.S tack för att man fick komma i lör...puss o kram <3

2010-04-19 @ 13:32:00
URL: http://iderblondinerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no