Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2010-02-10 11:39:33



Har precis varit på gymmet, suverän dag för träning. Feeling like OPEPP när jag var påväg dit, jag menar, "nuförtiden" (haha har hänt ungefär 2 dagar i rad nu) går jag upp tillsammans med <3 vid 6, och STANNAR uppe! (Annars brukar jag gå och lägga mig och sova igen).
Jag är grymt impad över alla de människor som faktiskt går upp den tiden 5 dagar i veckan för att gå till jobbet. Tufft.

I alla fall. När jag kom dit så började jag jogga och jag tänkte "jag joggar åtminstonde 1 km idag". För faktiskt, jag är fett lat. Jag tröttnar så fort på ett moment, jag gillar att jogga men efter ett tag blir det tråkigt som allt annat. Så jag började jogga brevid alla mammor och gamlingar och efter 1 km så tänker jag "fan om jag skulle prova att andas in genom munnen och ut genom näsan". Det är ju ett sånt där gammalt trick som ska få en att hålla andningen under kontroll. Så jag började andas och koncentrerade mig på det.

Tittar ner och ser att jag börjar närma mig 2 km och tänker "ja men minst 2 km kan jag väl iaf springa idag". Så jag fortsatte, tittade på klockan och hm, kunde jag kanske slå mitt rekord på 3 km och springa under 25 min? (mitt mål blev faktiskt helt oförklarligt att jag ville springa under 20 min, hm tufft mål inser jag nu). Så jag ökade farten, och ökade, och ökade. När jag hade sprungit runt 2.84 var det bara en halv minut kvar och jag sprang på ungefär 9,4 km/h. Så jag nöjde mig med att hålla den farten tills 3 km var sprungna och klockan stog på 21.30 min. Rätt bra ändå eftersom jag springer 2.5 km ute på den tiden.

Min poäng med det här är att OM man tycker att träning är tråkigt är det bra med mål att följa, det är en suverän peppning! En dålig peppning däremot är mitt gyms grannar, Smörkransen. Hela jävla fönstret är proppfullt med semlor!!! :'( Alltså jag är värsta semlomanen och det här är verkligen årets värsta tidpunkt. När man rundar hörnet har de fläktarna där och hela parkeringen luktar bullar. Då är det bara att tänka "beach 2010, beach 2010, beach 2010". Haha.

Funderar på att lägga ut nya bilder på mig (har ju gått ner ungefär 5 kg sedan senaste bilderna). Är det någon som vill se?!

Skrivet av 2010-02-10, 11:39:33 i



Kommentarer
Postat av: Mailis

Jag vill se! :)

2010-02-11 @ 07:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no