Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2010-06-15 21:35:01

...är det rätt eller fel?!

Igår var jag kärring, och Tim skämdes ordentligt. Frågan är - skulle ni skämmas eller tycker ni faktiskt att jag gjorde rätt? Det var 3 st 5 - 6 åringar som åkte i en rätt så brant backe, på rumpan, på skateboards utan hjälm. Jag sa direkt "jag MÅSTE säga åt dem att de inte kan åka utan hjälm" varav Tim genast sa "neeej, gör inte det, det skiter dem i". Jag sa till dem och svaret jag fick var "vi har ingen hjälm". Jag sa då "ni får se till att köpa er en, det gör jätteont att slå sig och ni kan faktiskt dö".

De fortsatte åka, Tim fortsatte skämmas och jag - jag vet inte, jag kände mig gammal.

Skrivet av 2010-06-15, 21:35:01 i Min vardag



Kommentarer
Postat av: Anna

Man undrar ju snarare vad det är för föräldrar som inte köper hjälm till sina 5-6-åringar.

2010-06-15 @ 21:49:40
Postat av: Katarina

Självklart säga till, så kan man ha rent samvete när olyckan sen är framme! Tror barn behöver lära sig att det finns fler vuxna än deras föräldrar som bryr sig om vad dom gör - oavsett om det dom gör endast är dåligt för dom själva eller även för andra. Fortsätt vara gammal, du får gärna säga till mina barn om du ser dom göra något konstigt :)

2010-06-15 @ 22:18:26
URL: http://lazyzero.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no