Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2008-12-17 07:32:22

Gissar på att det inte bara var jag som bläddrade fram den på tv 3 igår.
Vilket misstag av mig. I inledningen började jag grina! Jag klarar inte av den filmen helt enkelt, dock är det den bästa filmen någonsin som gjorts enligt mig. Känner dock att jag är i ett stadium i livet där jag helt enkelt inte orkar se på den.

Har några favoritscener dock:
Den när Jack ritar av Rose i enbart "The heart of the ocean", my good vilket erotiskt inslag, Jacks ögon som tittar över mappens kant för att se Rose detaljer. Jag hade lugnt näckat själv för honom!

Den när Rose drar in Jack i bilen, hon kysser hans fingrar, tittar honom djupt i ögonen och säger "Put your hands on me Jack". Jag ÄLSKAR den meningen, där skulle jag också kunnat ta hennes plats.

Den när Jack övertalar Rose om att inte hoppa. Snacka om att kunna tala omkull en kvinna.

Den när Rose återvänder till Jack efter att hon först sagt att hon inte vill ha något med honom att göra. Han låter henne "flyga" och sjunger "Josephine, my flying machine".

Den när de kysser varandra ute på däck, skrattar och kramas precis innan de krockar med isberget.

Den när Cal räddar den lilla flickan, trots hatet mot honom så lättnar man på sitt hjärta när detta sker.

Förut älskade jag även scenen när Jack ligger i vattnet och Rose på dörren, men nu stängde jag av innan scenerna med att båten började sjunka, jag klarar som sagt inte att se det just nu.

Jag grinade igenom allt jag såg, den filmen knäcker mig totalt.
Jag har ett starkt minne med den filmen och det var när jag och Ariana var hos min faster i Lagbo. Vi kollade på den en kväll och båda satt och stortjöt i kör. Vi liksom hulkade. Det var faktiskt en riktig upplevelse.

För att avsluta, all heder till den Fantastiska Titanic.




Skrivet av 2008-12-17, 07:32:22 i



Kommentarer
Postat av: Michelle Berghäll

Jag kikade också på den igår och jag tycker också fortfarande att den är en av världens bästa filmer! Gosh! Blir tretton igen när jag ser den ^^



Men du, Cal tar ju upp flickan bara för att rädda sitt eget skinn? Är det inte så?

2008-12-17 @ 08:21:37
URL: http://www.majshell.blogspot.com
Postat av: Helen

Jo, visst är det så, men han ser henne först och går sedan vidare, men man ser i hans ögon på något vis att han faktiskt vill rädda flickan också, dock så vill han ju som sagt också rädda sitt eget skin... Haha, kanske är en tolkningsfråga...

2008-12-17 @ 08:38:18
URL: http://lifeofmini.blogg.se/
Postat av: Ariss

alltså jag klarar verkligen inte av den här filmen! Jag kan liksom gråta i timmar efter den har slutat.. usch. men den är som sagt en av världens bästa filmer och jag ÄLSKAR DEN. Det är så filmer som berör mig som den här

2008-12-18 @ 06:10:35
URL: http://smarrisen.blogg.se/
Postat av: Ariss

Det skulle stå, det är FÅ filmer som berör mig som den här..:)

2008-12-18 @ 06:11:27
URL: http://smarrisen.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, jag tycker väl inte att det är världens bästa film. Dock en väldigt bra film! Satt också och småkikade på den såklart. Men jag håller med Michelle om att jag inte gillar Cal mer när han tar ungen. Mitt intryck är att han bara gör det för sin egen skull. Jag kommer dock ihåg hur kär jag var i Leo DiCaprio då den kom. Så sjukt att jag bara var 12 år när den kom och du 9!

2008-12-18 @ 11:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no