Sök i bloggen

Översätt bloggen

Kontakt










2009-05-27 11:15:14

I allt jobbigt man ska göra är det bra att hitta en inspirationskälla, en som kanske gjort det man själv ska gå igenom och fått bra resultat, någon som ser ut som man själv vill göra, någon som vågar hoppa ett hinder man själv inte vågar, någon som är duktig eller bra på det man själv vill vara bra på.
 
Det viktigt är inte att tänka att du ska bli exakt som den personen, för man ska aldrig bli besviken om man blir "sämre" (så länge man har blivit lite bättre än vad man var förut ska man vara nöjd), det finns ju till och med en chans att du blir bättre! Ha ett rimligt mål. Kanske några små mål under tiden tills du når det stora målet?

Det viktigaste är att allt vi gör är för våran egna skull och ingen annans. Oftast blir man lyckligast i längden då. Jag vet en kompis vars föräldrar ville att hon skulle gå naturvetenskapliga linjen, för att ha bästa förutsättningarna i livet. Det var nära att denna person gjorde som de ville istället för de hon ville. Idag är hon precis där hon är och där hennes föräldrar ville att hon skulle vara, men med en skillnad, hon tog sig dit själv och med sin egna vilja och för sina egna behov först.
Jag tror att gymnasietiden hade varit sämre, och att hon möjligtvis hade gett upp sina drömmar om hennes föräldrar fick bestämma i det här. Det gäller att vilja. Vill du inte gå ner i vikt så kommer du inte lyckas, vill du inte hoppa det höga hindret så kommer du inte lyckas. 

Vilja är ett viktigt moment, men det finns lite fler faktorer som behövs också. Men det orkar jag inte gå in på nu. 

Jag ville bara komma till att min syster Anna är en grymt stor inspirationskälla i min viktnedgång. Vet faktiskt inte om hon visste det men det är hon. Hon är alltid där och stöttar mig. Det är jag tacksam för.


Tror ingen kan tänka sig att även min syster var överviktig förut, men det var hon och idag är hon skitsnygg! Snart är inte hon den enda smala systern, haha!

Skrivet av 2009-05-27, 11:15:14 i



Kommentarer
Postat av: Michelle

Kom bara ihåg vännen, att lyckan kommer inte automatiskt bara för att man är några kilo lättare.

2009-05-27 @ 12:06:56
URL: http://www.majshell.blogspot.com
Postat av: Anna

Awww, tack så mycket. :)

2009-05-27 @ 13:20:51
Postat av: Helen

Nej jag vet. Men samtidigt, fan va skönt att kunna springa utan minst 10 kg övervikt, att kunna ha lite fler kläder att ha på sig! Om jag inte vänder mitt osunda beteende nu, när gör jag det då? När jag väger 100 kg? Men jag vet, jag har allt som hänt i mina baktankar!

2009-05-27 @ 13:23:24
URL: http://lifeofmini.blogg.se/
Postat av: Erika - Att övervinna min Fetma!

Hej! Jaså kan man inte? Det har jag hört man kan men.

Alla säger olika så :)



Allt bra annars?=)

2009-05-27 @ 19:53:19
URL: http://mrserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no